سرمشق انتظار

سرمشق انتظار

سرمشق انتظار

سرمشق انتظار

  • ۰
  • ۰

--------------------

وصیت نامه پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم)
مذهبی, منبر مکتوب – ماه محرم

بسم الله الرحمن الرحیم
در آستانه رحلت حضرت محمد(ص)، شخص اول عالم هستی، هستیم و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین شهادت امام رضا(ع) و این امور اقتضا می‌کند که ما این هفته در مورد این بزرگواران صحبت کنیم. بنابراین موضوع بحث ما نکاهی به وصیت نامه پیامبر می‌باشد و لطیفه‌های شنیدنی هم هست که لابه لای حرفها خواهم گفت. نزدیک به نکته جالب پیرامون ابعاد زندگی است.
داریم:
«لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ» احزاب/۲۱
پیغمبر برای زندگی شما الگوست و در همه چیز الگوست اعم از بهداشت و شمشیر و عبادت و اشک و زن داری و با رفیق و دوست و دشمن و اسیر و تمامی حرکات پیامبر الگوست.
حرف بسیار است نمی‌دانم از کجا شروع کنم!
و اما آخرین حرفهای پیامبر
شیخ بهایی از علمای بسیار مهم و بزرگوار که مقبره‌اش در جوار حضرت رضاست نقل می‌کند که پیامبر مریض بود و پنجشنبه بود و دید در حال رفتن از دنیاست، سرش را بست و آمد به بلال گفت‌ای بلال در شهر فریاد بزن که پیامبر می‌خواهد آخرین حرفهایش را بزند و همه مردم به مسجد بیایند. پیامبر با حالت مریضی به مسجد رفت و مردم هم همگی هجوم آوردند و صغیر و کبیر همه آمدند.
پیامبر فرمود: «وسعوا لمن ورائکم »
یعنی جا بدهید برای کسانی که پشت سرتان هستند تا همه بیایند مسجد پر بشود. و سپس شروع به صحبت نمودند.
وصیت پیامبر به توجه کردن به حلال و حرام خدا
«انا محمد بن عبدالله» من محمد پسر عبدالله هستم که «لایاتی بعدی » یعنی بعد از من پیامبری نخواهد بود «ایها الناس اعلموا ان نفسی نعیت وهان فراقی » خبر مرگ من را به من داده‌اند و من از خدمت شما مرخص می‌شوم(به قول حضرت امام)«واستقت…

👉 https://sarmashg.ir/mag/?p=18661 🌐
————————
#⃣ #مذهبی #منبر_مکتوب_و_آنلاین

@sarmashg_channel


🔘 🔗 دیدن متن کامل

مشاهده مطلب در کانال

  • ۹۸/۰۸/۲۵
  • سرمشق انتظار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی