سرمشق انتظار

سرمشق انتظار

سرمشق انتظار

سرمشق انتظار

  • ۰
  • ۰

--------------------

تجلی رحمت خاصه خداوند در ایام الله
مذهبی, منبر مکتوب – امام حسین (علیه السلام)

تجلی رحمت خاصه خداوند در ایام الله
در شب و روز ایام الله یا شب موالید ائمه علیهم السلام اینطور نیست که فقط دور یکدیگر نشسته باشیم و صرفا واقعه ای که در گذشته اتفاق افتاده را تجدید خاطره کنیم. در ایام الله اینطور نیست که فقط یک حادثه ای در گذشته رخ داده باشد و تمام شده باشد. هر شب قدر در هر سال یک سهمیه رحمت و عنایت دارد، یک نزول و فرود ملائکه ای دارد غیر از سال قبل و غیر از سال بعد، یک تجلی و رحمت خاصی خداوند می فرستد. امشب هم همینطور است، پروردگار عالم یک رحمت خاصی به یمن امام حسین علیه السلام سرازیر می کند لذا سعی کنید امشب وفردا آن سهمیه را دریافت کنیم.
تفاوت بین سلوک و جذبه
اهل معرفت می گویند: کسانی که راه خدا را می روند یا در سیروسلوک قرار می گیرند و منزل به منزل می روند یا اینکه خدا آنها را به صورت جذبه و جهشی به جلو می برد. به تعبیر قرآن راه خدا را دوجور می شود رفت یا انسان خودش راه خدا را برون یا او را ببرند. تعبیر قرآن درباره حضرت موسی این است: وَ لَمَّا جاءَ مُوسی لِمیقاتِنا۱؛ وقتی موسی آمد. اما همین قرآن وقتی به پیغمبر صلی الله علیه و آله می رسد و می خواهد سیر حضرت را که از مسجدالحرام به مسجدالاقصی رفت، بیان کند چون در آنجا هم تکلمی بین خدا وحضرت بوجود آمد، می فرماید: منزه است خدایی که عبدش(پیغمبر) را برد. این دو تعبیر همان فرق بین سلوک و جذبه است.
“برق عشقی” که حافظ در اشعارش می گوید همین جذبه هاست که در دل می افتد و عشقی است که انسان را جهشی می برد. آن برق عشقی…

👉 https://sarmashg.ir/mag/?p=18915 🌐
————————
#⃣ #مذهبی #منبر_مکتوب_و_آنلاین

@sarmashg_channel


🔘 🔗 دیدن متن کامل

مشاهده مطلب در کانال

  • ۹۸/۰۹/۲۲
  • سرمشق انتظار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی