--------------------
حق پذیری، حق ستیزی (شب پنجم، محرم ۹۴، حرم حضرت معصومه (س) ، دکتر رفیعی)
مذهبی, منبر مکتوب – امام حسین (علیه السلام)
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ
الحمدلله رب العالمین والصلاه والسلام علی سیدنا ونبینا ابی القاسم مصطفی محمدوعلی آله طیبین الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین ولعن علی اعدائهم اعداء الله اجمعین.
قال الله تبارک و تعالی «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَ کونُواْ مَعَ الصَّادِقِینَ» (توبه / ۱۱۹).
برای سلامتی وجود مقدس ولی عصر أرواحنا فدا و تعجیل در ظهور با برکت ایشان و انشاءالله توفیق شفاعت ابیعبدالله روز قیامت صلواتی عنایت بفرمائید.
حق پذیری، خق ستیزی
بحث ما این شبها در رابطه با هشدارهای امام حسین ـ علیه السلام ـ بود یعنی تذکراتی که دادند در حادثه عاشورا چه قبلش چه روز عاشورا که این هشدارها و تذکرات و این نهیبها و خطرهایی که ایشون فرمودند هر زمانی ممکنه تو جامعه اتفاق بیفته هر زمانی ممکنه جامعه بهش مبتلا بشه دیشب عرض کردم یکی از هشدارهای ابیعبدالله این بود که حق بهش عمل نمیشه برعکس به باطل عمل میشه حق فراموش شده ترک شده و در مقابلش باطل را عدهای علم کرده و دفاع میکنند «اَلا تَرَوْنَ اِلَی الْحَقِّ لا یُعْمَلُ بِهِ، وَ اِلَی الْباطِلِ لا یُتَناهی عَنْهُ، لِیَرْغَبَ الْمُؤْمِنُ فی لِقاءِ رَبِّهِ … اِنَّ النَّاسَ عَبیدُ الدُّنْیا، وَالدّینَ لَعِقٌ عَلی اَلْسِنَتِهِمْ، یَحُوطُونَهُ ما دَرَّتْ مَعایِشُهُمْ، فَاِذا مُحِّصُوا …» (لهوف، ص۷۹)؛ یک مقداری دیشب توضیح دادم گفتم مردم سه دسته هستند بعضیها حقپذیر هستند بعضیها حقستیز هستند بعضیها سکوت میکنند امروزیها تو اصطلاحات سیاسیها تو ادبیات امروزی یه جور دیگه میگن میگن سفید و سیاه و خاکستری بعضیها سفید شفاف مشخص آقا این موضعش دفاع از امام حسین است مثل مثلاً فرض کنید حبیببنمظاهر بعضیها هم سیاه است سفت میایسته نه حرف امام…
👉 https://sarmashg.ir/mag/?p=18682 🌐
————————
#⃣ #مذهبی #منبر_مکتوب_و_آنلاین
🔘 🔗 دیدن متن کامل
- ۹۸/۰۸/۲۴